Congratulations! You have acquired an internship and been admitted to the course Internship within the Master's Programme in Crisis Management and Peacebuilding. On this page you will find important information about the course. If you have any questions, you can use the contact form below.
Om du har blivit antagen och vill ha din plats, eller vill stå kvar som reserv, behöver du inte svara på det andra antagningsbeskedet. Är du inte längre intresserad av din plats är det fint om du lämnar återbud så att en reserv kan få den. Återbud gör du enklast på Mina sidor på Antagning.se. Är den möjligheten stängd går det bra att lämna återbud på Studentwebben (logga in med ditt Umu-id) eller kontakta ansvarig institution.
Behöver du ansöka om stöd för funktionsnedsättning?
Om du behöver stöd för funktionsnedsättning måste du ansöka om det i god tid innan utbildningen börjar. Läs mer om vilket stöd du kan få och hur du ansöker på vår studentwebb.
You need to be registered for the course in the study documentation system to be able to follow the course and to get your results recorded. Online registration is open between January 11, 2023 and January 18, 2023.
Before registering, your internship agreement should be finalized. Contact the Course Coordinator in case of questions.
To be able to sign in at the student website and register online, you need to have activated your Umu-id account.
The course is conducted entirely at your internship placement. It is intended to enable you to use your theoretical knowledge in practical work and prepare for a future professional role in different work fields relating to Crisis Management and Peacebuilding.
One large internship report should be finalized per 15 credit course (two reports when doing internship the whole semester). It is recommended to work on the reports continously during your internship. You will find the syllabus and report instructions at Canvas.
If you have problems or questions during your internship, contact the Course Coordinator Dzenan Sahovic.
Har du inte pluggat hos oss tidigare så kan det vara mycket att komma in i och hålla reda på. Välkommen till våra digitala föreläsningar 10-13 januari då vi guidar dig genom studiestarten. Föreläsningarna är ca en timme lång och ges i Zoom. Vad vill du veta mer om?
Under din studietid har du gratis tillgång till hela Microsoft Office 365. I Office 365 ingår bland annat Teams, Word, Excel, Powerpoint, Whiteboard Forms, din studentmejl och en mängd andra tjänster. Allt för att underlätta studierna och ditt samarbete med andra studenter. För att få tillgång till Office behöver du först aktivera ditt Umu-id.
Infocenter hjälper dig med det du kan behöva för att ta dig genom de första veckorna som ny student. Här kan du till exempel få hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokaler eller träffa en studievägledare. Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare. Infocenter håller till i huset Universum, mitt på Campus Umeå.