"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

TILL DIG SOM ÄR ANTAGEN PÅ KURSEN

Projektledning 1

Välkommen till kursen (54396,vt22)

Så här börjar du

  • 2. Registrera dig på kursen

    Vi använder webbregistrering för den här kursen, vilket innebär att du ska själv registrera dig på kursen i samband med kursstart (Länk)
    När du har antagits på kursen och kursen startat kommer du att få tillgång till kursplattformen (se nedan under Om kursen).
    När du lämnat in första uppgifterna: Enkät: Dag eller Kväll och Förväntansdokument, så kommer du under fliken Projektinitiering att hitta Hemtenta A, kan starta med Teoritest Quiz 1 och du är igång med kursen.
    Ni jobbar i Team.
    När jag ser att du är aktiv, kommer du att tilldelas team-kompisar som du ska samarbeta med. Jag samlar information och sammanställer hela arbetsteam om 4-6 studenter för resten av kursen. Hela kursen bygger på att det samarbetet fungerar väl.

    Fäll ihop
  • 3. Börja kursen

    Vi använder oss av Canvas som lärplattform. Hemsidan finns här: Canvas

    Fäll ihop

Om kursen

  • Om kursens upplägg

    Fokus för kursen ligger på hur man på ett framgångsrikt sätt bedriver projekt ute i företag och organisationer. Kursen behandlar ett projekts styrning och organisation samt dess olika faser, från målformulering, planering, till leverans och projektavslut.

    I kursen samarbetar ni i team om att ta fram dokument och planering.

    Gemensamt team-arbete
    Parallellt med våra tester och inlämningsuppgifter så kommer ni att arbeta bl.a. med projektdokument och möten i projektteam om 4–6 studenter, teamen delas in av kursansvarig.
    I princip så är det 1-2 planerade aktiviteter/vecka tillsammans och antagligen kommer minst alla 20 timmarna/vecka att gå åt för kursen.

    Under projektet får ni tillfälle att omsätta teori i praktik så se till att läsa kurslitteraturen löpande under kursen så att dessa kunskaper kommer till användning under projektet.

    Vår ambition är att leverera en omfattande kurs med bra kvalitet, din roll i kursen och framförallt i projektet är viktig så...
    Välkommen till en kurs som blir så bra som vi tillsammans gör den!

    Stig Byström Kursansvarig

    Fäll ihop
  • Om Canvas

    Länk till Canvas du behöver ditt Umu-ID för att logga in.

    Fäll ihop
  • Viktigt om Email

    När du aktiverar ditt användarkonto (se längre ner i Välkomstbrevet) får du automatiskt tillgång till ett e-postkonto i Office 365 (som får adressen Umu-id@student.umu.se). Du kan sedan välja om det är det kontot som du vill använda för din korrespondens med universitetet. Du får också tillgång till ett e-postkonto i GoogleApps som universitetet erbjuder.

    För att byta primärt e-postkonto går du till Servicedesk, loggar in med din Umu-id och väljer därefter 'Mina sidor/E-postinställningar' i vänstermenyn.
    Till Servicedesk
    För att läsa mer om IT-tjänsterna klicka på länken nedan.
    Klicka på http://www.student.umu.se/cas-och-anvandarkonto/#epost för att öppna resurs

    Mer info finns också på https://manual.its.umu.se/e-post-for-studenter-faq/

    Fäll ihop

Ny vid Umeå universitet

  • Aktivera ditt Umu-id

    Som student behöver du ett Umu-id (ditt användarkonto). Ditt Umu-id använder du för att till exempel

    • registrera dig på kurser
    • lämna in tentor och uppgifter och se dina studieresultat
    • komma åt din studentmejl
    • skaffa Umu-kort
    • använda datorer i datorsalar och universitetets trådlösa nätverk.

    När du är ny student får du automatiskt ett användarkonto när du antagits, men du måste själv aktivera det för att det ska fungera.

    Så här aktiverar jag mitt Umu-id.

    Det här funkar ju inte. Hjälp!

    Om du får problem att att logga in eller aktivera ditt Umu-id så kontakta IT-supporten Servicedesk där du kan ställa frågor och få hjälp.

    Fäll ihop
  • Skaffa Umu-kort

    När du är på våra campus i Umeå och Örnsköldsvik kommer du att behöva ett Umu-kort. Det är ett kort som fungerar som

    • passerkort
    • lånekort för universitetsbiblioteket
    • kopierings- och utskriftskort.

    Du får inte kortet automatiskt, utan måste själv ansöka om att få det.

    Ansök om Umu-kort.

    Fäll ihop
  • Digitala studiestartsföreläsningar 10-13 januari

    Har du inte pluggat hos oss tidigare så kan det vara mycket att komma in i och hålla reda på. Välkommen till våra digitala föreläsningar 10-13 januari då vi guidar dig genom studiestarten. Föreläsningarna är ca en timme lång och ges i Zoom. Vad vill du veta mer om?

    • Ny på universitetet – en överblick
    • Varför finns studentkåren?
    • IT-tjänster för studenter
    • Studera med funktionsnedsättning
    • Hjälp för att söka, skriva och studera
    • Akademiskt skrivande och studieteknik
    • Din hälsa under studietiden
    • Om existentiell hälsa, mening och balans
    Fäll ihop
  • Tillgång till hela Microsoft Office 365

    Under din studietid har du gratis tillgång till hela Microsoft Office 365. I Office 365 ingår bland annat Teams, Word, Excel, Powerpoint, Whiteboard Forms, din studentmejl och en mängd andra tjänster. Allt för att underlätta studierna och ditt samarbete med andra studenter. För att få tillgång till Office behöver du först aktivera ditt Umu-id.

    Office 365 och hur jag installerar det.

    Fäll ihop
  • Om något krånglar finns Infocenter

    Infocenter hjälper dig med det du kan behöva för att ta dig genom de första veckorna som ny student. Här kan du till exempel få hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokaler eller träffa en studievägledare. Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare. Infocenter håller till i huset Universum, mitt på Campus Umeå. 

    Hitta till Infocenter på Campus Umeå (Mazemap).

    Infocenter – ger svar, hjälp och vägledning.

    Fäll ihop

Kontakta oss

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)