Obligatorisk anmälan om deltagande i kursen i samband med kursstart/upprop gäller. Den som inte aktivt gör en deltagaranmälan inom angiven tid förlorar sin utbildningsplats om inte särskilda skäl meddelats. Reserv kallas omedelbart.
Logga in på lärplattformen Moodle via ditt användarkonto/Umu-id (se information om Umu-id under "Aktivera Umu-id (användarkonto)" längre ned på sidan). Du loggar in på följande sätt:
• Länk till kursplattformen: https://moodle.umu.se • Logga in med ditt Umu-id • Under rubrik "Mina kurser" klickar du på aktuell kurs • Klicka sedan på rubriken "Upprop - Bekräfta ditt deltagande" och bekräfta ditt deltagande i kursen genom att kryssa i ett svarsalternativ. Spara ditt val.
Om du antagits till utbildningsplatsen men inte längre har för avsikt att studera ska du snarast registrera återbud på www.antagning.se/mina sidor. Meddelande om ditt återbud är viktigt och möjliggör att vi kan kalla reserv och någon annan person kan antas till utbildningsplatsen.
Kurssajten i Moodle delas mellan flera kurser med liknande upplägg.
Kursen bedrivs självständigt med stöd från handledare. Det är viktigt att du tar kontakt med din handledare senast andra kursveckan så att ni gemensamt kan lägga upp en tidsplan för arbetet. Handledarens namn tilldelas du i Moodle i början av kursen.
I undervisningen använder vi oss av lärplattformen Moodle. Får du problem vid inloggning på lärplattformen kan du kontakta vår support: support@omvardnad.umu.se. Tänk på att ange vilken utbildning det gäller samt kontaktuppgifter, så hjälper vi dig så fort som möjligt.
Obligatoriskt är kursstarten den 18.e januari, vilket sker i lärplattformen Moodle, samt den obligatoriska konferensen vid Umeå universitet den 17.e maj kl 08.00 - 17.00, vid kursens slut. Examination sker i samband med konferensen.
För nätburet program eller kurs krävs tillgång till dator med Internetuppkoppling via bredband eller till ett lärcentrum där motsvarande teknik kan nyttjas. För att du ska kunna delta i E–möten krävs att du har en webbkamera och ett headset.
Under din studietid har du gratis tillgång till hela Microsoft Office 365. I Office 365 ingår bland annat Teams, Word, Excel, Powerpoint, Whiteboard Forms, din studentmejl och en mängd andra tjänster. Allt för att underlätta studierna och ditt samarbete med andra studenter. För att få tillgång till Office behöver du först aktivera ditt Umu-id.
Infocenter hjälper dig med det du kan behöva för att ta dig genom de första veckorna som ny student. Här kan du till exempel få hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokaler eller träffa en studievägledare. Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare. Infocenter håller till i huset Universum, mitt på Campus Umeå.