"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

Björn Palmberg

Forskar om 1) formativ bedömnings effekter på elevers motivation och 2) hur elevers problemlösningsprocess i matematik kan stödjas på ett bra sätt.

Kontakt

Verksam vid

Anknytning
Plats
Naturvetarhuset, huskropp A, plan 5, Johan Bures väg 16 Umeå universitet, 901 87 Umeå
Anknytning
Educational Studies in Mathematics, Springer Nature 2024, Vol. 115, (2) : 125-149
Säfström, Anna Ida; Lithner, Johan; Palm, Torulf; et al.
CADMO, Edizioni Franco Angeli 2023, (2) : 9-20
Palm, Torulf; Andersson, Catarina; Palmberg, Björn; et al.
Frontiers in Psychology, Frontiers Media S.A. 2022, Vol. 13
Hofverberg, Anders; Winberg, Mikael T.; Palmberg, Björn; et al.
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
Sidenvall, Johan; Granberg, Carina; Lithner, Johan; et al.
Studies in Educational Evaluation, Elsevier 2021, Vol. 68
Granberg, Carina; Palm, Torulf; Palmberg, Björn
Frontiers in Education, Frontiers Media S.A. 2021, Vol. 6 : 1-17
Näsström, Gunilla; Andersson, Catarina; Granberg, Carina; et al.
Nordisk matematikkdidaktikk, NOMAD: [Nordic Studies in Mathematics Education], (3–4) : 131-151
Säfström, Anna Ida; Palmberg, Björn; Granberg, Carina; et al.
Journal of Mathematical Behavior, JAI Press Ltd 2014, Vol. 33 : 72-87
Boesen, Jesper; Helenius, Ola; Bergqvist, Ewa; et al.
Doctoral thesis / Umeå University, Department of Mathematics, 55
Palmberg, Björn
Göteborg: NCM 2010
Bergqvist, Ewa; Bergqvist, Tomas; Boesen, Jesper; et al.
Mathematics and mathematics education: Cultural and social dimensions, Linköping, Sweden: Svensk förening för matematikdidaktisk forskning, SMDF 2010 : 157-167
Lithner, Johan; Bergqvist, Ewa; Bergqvist, Tomas; et al.
Göteborg: NCM 2009
Bergqvist, Ewa; Bergqvist, Tomas; Boesen, Jesper; et al.
Sidenvall, Johan; Granberg, Carina; Lithner, Johan; et al.