"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

TILL DIG SOM ÄR ANTAGEN PÅ KURSEN

Arbetsterapi: Vetenskaplig teori och metod

Välkommen till kursen Arbetsterapi - Vetenskaplig teori och metod 15 hp på Masterprogrammet i arbetsterapi på Inst för samhällsmedicin och rehabilitering, avdelningen för arbetsterapi. Innan kursstart måste du göra några saker. Här nedan får du veta vad du ska göra och när. Hittar du inte de svar du behöver här så hör du av dig till oss via kontaktformuläret i slutet av sidan, så svarar vi. Vi hälsar dig varmt välkommen med hopp om en givande studietid!

Så här börjar du

  • 2. Registrera dig på kursen

    På den här kursen ska du själv registrera dig i Studentwebben innan kursstart. Det kan du göra från och med måndag den 22 augusti till och med måndag den 29 augusti.
    Vet du i förväg om att du inte har möjlighet att registrera dig under denna period måste du anmäla det till oss innan sista dag för registrering. Om du drabbas av akut sjukdom eller annan oförutsedd händelse som gör att du inte kan registrera dig måste du kontakta oss så fort som möjligt.
    En manual för hur webbregistreringen går till hittar du i studentwebben.

    För att kunna registrera dig på kursen måste du först aktivera ditt Umu-id, se info längre ner i brevet.

    Fäll ihop
  • 3. Börja kursen

    Måndag 29 augusti

    Tid: Se info nedan

    Plats: Lärplattformen Canvas, digitalt via Zoom

    Terminen och kursen startar den 29 augusti med förberedelser inför kursträff 1, som pågår 5-9 september.

    Lärplattformen på Canvas öppnar ungefär en vecka innan kursstart.

    Kom ihåg! För att börja kursen och få tillgång till Canvas måste du först ha registrerat dig.

    Fäll ihop

Om kursen

  • Kursens upplägg

    Det här är en kurs med tre kursträffar. och en tentamensdag. Du kommer alltså att läsa det mesta av kursen på egen hand och genom olika grupparbeten, men träffa lärare och alla kursare på distans via Zoom vid tre tillfällen om några dagar vardera. Eftersom delar av det som ingår i dessa träffar är obligatoriska betyder det att du måste vara med på dessa moment för att kunna bli godkänd på kursen.

    På träffarna hålls föreläsningar och obligatoriska seminarier, work-shops, journal club samt förberedelser och redovisningar i grupp. Utöver kursträffarna planeras även några andra sammankomster via nätet. Därför behöver du preliminärt reservera: 3-5 oktober där en timme/student bokas in. Det tillkommer även tider för egna gruppträffar på Zoom.

    Mellan träffarna hittar du allt du behöver för kursen på lärplattformen Canvas. Där finns bland annat schema, kursplan, studiehandledning, kursmaterial, filmer och uppgifter. Där kan du även ha kontakt med dina lärare och dina kursare. Kursen innebär halvtidsstudier och samläses med studenter från avdelningen för Fysioterapi.

    Fäll ihop
  • Kursträffar

    Kursträff 1: 5-9 september via Zoom
    Kursträff 2: 17-21 oktober via Zoom
    Kursträff 3: 12-15 december via Zoom

    Tentamen: 12 januari 2023

    Fäll ihop
  • Kontakt

    Kursansvarig för kursen:
    Andrew Strong, postdoktor
    090-786 5628
    E-mail: andrew.strong@umu.se

    Fäll ihop

Ny vid Umeå universitet

  • Aktivera ditt Umu-id

    Umu-id är ditt användarkonto. Det behöver du för att kunna registrera dig på utbildningen. När du är ny student får du automatiskt ett Umu-id, men du måste själv aktivera det för att det ska fungera.

    Umu-id kommer du behöva när du ska:
    • registrera dig på kurser
    • lämna in tentor, uppgifter eller se dina resultat
    • kolla din studentmejl
    • skaffa Umu-kort
    • använda datorer i datorsalar och universitetets wifi.

    För att få tillgång till ditt Umu-id behöver du gå igenom vår aktiveringsguide. Detta kan du göra en vecka innan terminsstart, men ofta går det att göra tidigare än så. Du får inget särskilt meddelande från oss när det är möjligt att aktivera ditt användarkonto.

    Jag vill aktivera mitt Umu-id.

    Om du får problem att logga in eller aktivera ditt Umu-id kontakta IT-supporten Servicedesk så får du hjälp.

    Fäll ihop
  • Beställ ditt Umu-kort

    När du är på något av våra campus kommer du behöva ett Umu-kort. Umu-kortet är personligt och fungerar som passerkort, kopieringskort och lånekort. Allt i ett. För att få tillgång till kortet måste du själv ansöka om det.

    Jag ansöker om Umu-kortet på en gång

    Fäll ihop
  • Sök stöd vid funktionsnedsättning

    Sök det pedagogiska stöd du har rätt till på direkten. Då är det fixat när terminen börjar och du bara vill komma i gång med utbildningen.

    Du kan få stöd om du till exempel har dyslexi, adhd eller nedsatt syn. Beroende på dina behov finns olika typer av stöd. Vanligt är att en får anteckningsstöd, längre skrivtid eller anpassning av sitt kursmaterial. Målet är helt enkelt att göra det lättare för dig att plugga på lika villkor.

    Följ länken för att lära dig mer om stödet och hur du ansöker.

    Fäll ihop
  • Fråga Infocenter om det krånglar

    Infocenter, möjligen de bästa vi har. De hjälper dig genom de första veckorna som ny student. Kanske behöver du hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokalerna eller snabbt stämma av med en studievägledare? Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare.

    Infocenter håller till i Universum, huset mitt på Campus Umeå. Det är bara att du hör av dig om något krånglar.

    Hitta till Infocenter (Mazemap)

    Infocenter ger hjälp och stöd

    Fäll ihop

Kontakta oss

Ditt meddelande skickas till Infocenter. Vid behov skickar de vidare till den person som är mer insatt i det som din fråga gäller.

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)