"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

TILL DIG SOM ÄR ANTAGEN PÅ KURSEN

Demokrati, mänskliga rättigheter och hållbar utveckling: globala perspektiv i utbildning

Välkommen till kursen! Denna kurs ges på campus och pågår mellan 2 maj och 5 juni 2022. Kursen går på heltid. Undervisningsspråket är engelska. Vi hoppas du ska trivas på kursen.

Så här börjar du

  • 2. Registrera dig på kursen

    Den här kursen använder självregistrering. Du registrerar dig på Studentwebben (se insitruktioner längre ner). VIKTIGT! Registrering måste göras under perioden 27 april - 3 maj 2022.

    Det är avgörande att du registrerar dig inom dessa datum. Sen registrering är inte möjlig och missas deadline så förlorar du din plats. Dagen efter deadine erbjuder vi vakanta platser till personer på reservlistan.

    För instruktioner för Studentweb och registrering se:
    Student webben

    Om du upplever problem med din registrering, har läst kursen tidigare eller är antagen med villkor, så behöver du kontakta oss senast 3 maj. Efter detta datum förlorar du din plats på kursen.

    Fäll ihop
  • 3. Börja kursen

    2 maj 2022

    Tid: Se schema

    Plats: Se schema

    Om ingen länk erbjuds så har kanske har kursen inte ett traditionellt schema utan en Studie guide. Besök då din kursplattform för mer information: https://www.canvas.umu.se/  
    Scheman och studieguieder finns tillgängliga senast fyra (4) veckor innan kursstart.

    Fäll ihop

Om kursen

  • Information

    Kursen genoförs både som egna studier och studier tillsammans i grupp samt genom egna studier tillsammans med lärarstöd, literatur, lektioner och seminarier. Mycket i kursen genomförs genom deltagarnas aktivitet där allas tidigare erdarenhet och frågestllningar är likvärdigt viktiga.

    Kommunikation mellan studenter och lärare sker främst i klassrum och i kursplattfomen. Det är viktigt att du loggar in i kursplattformen innan kursen startar. Den förser dig med kursinformation, delar av litteratur och lärarstöd och support i form av inspelade lektioner och diskutionsforum.

    Fäll ihop
  • Kursplattformen

    Du kan logga in i kursplattformen med ditt Umu-id och lösenord fyra veckor innan kursstart. Du måste aktivera ditt Umu-id innan det är möjligt. Kom ihåg att logga in på platformen senast 3 maj 2022. Om du är registrerad på kursen och inte loggat in innan det datumet behöver du kontakta oss för att få tillgång till plattformen.

    Logga in på kursplattformen: Canvas

     

    Fäll ihop
  • Frågor?

    Vid frågor om kursen använder du kontaktformuläret nedan. Har du frågor kring din registrering så kontaktar du administrationen på:
    support-kurser@pedag.umu.se

    Viktigt att känna till: Kontoret har begränsad bemanning under julhelgerna och perioden mellan 22 december - 10 januari 2022. Vänd dig därför till Infocenter
    med dina frågor under den perioden.

    Fäll ihop

Ny vid Umeå universitet

  • Aktivera ditt Umu-id

    Som student behöver du ett Umu-id (ditt användarkonto). Ditt Umu-id använder du för att till exempel

    • registrera dig på kurser
    • lämna in tentor och uppgifter och se dina studieresultat
    • komma åt din studentmejl
    • skaffa Umu-kort
    • använda datorer i datorsalar och universitetets trådlösa nätverk.

    När du är ny student får du automatiskt ett användarkonto när du antagits, men du måste själv aktivera det för att det ska fungera.

    Så här aktiverar jag mitt Umu-id.

    Det här funkar ju inte. Hjälp!

    Om du får problem att att logga in eller aktivera ditt Umu-id så kontakta IT-supporten Servicedesk där du kan ställa frågor och få hjälp.

    Fäll ihop
  • Skaffa Umu-kort

    När du är på våra campus i Umeå och Örnsköldsvik kommer du att behöva ett Umu-kort. Det är ett kort som fungerar som

    • passerkort
    • lånekort för universitetsbiblioteket
    • kopierings- och utskriftskort.

    Du får inte kortet automatiskt, utan måste själv ansöka om att få det.

    Ansök om Umu-kort.

    Fäll ihop
  • Digitala studiestartsföreläsningar 10-13 januari

    Har du inte pluggat hos oss tidigare så kan det vara mycket att komma in i och hålla reda på. Välkommen till våra digitala föreläsningar 10-13 januari då vi guidar dig genom studiestarten. Föreläsningarna är ca en timme lång och ges i Zoom. Vad vill du veta mer om?

    • Ny på universitetet – en överblick
    • Varför finns studentkåren?
    • IT-tjänster för studenter
    • Studera med funktionsnedsättning
    • Hjälp för att söka, skriva och studera
    • Akademiskt skrivande och studieteknik
    • Din hälsa under studietiden
    • Om existentiell hälsa, mening och balans
    Fäll ihop
  • Tillgång till hela Microsoft Office 365

    Under din studietid har du gratis tillgång till hela Microsoft Office 365. I Office 365 ingår bland annat Teams, Word, Excel, Powerpoint, Whiteboard Forms, din studentmejl och en mängd andra tjänster. Allt för att underlätta studierna och ditt samarbete med andra studenter. För att få tillgång till Office behöver du först aktivera ditt Umu-id.

    Office 365 och hur jag installerar det.

    Fäll ihop
  • Om något krånglar finns Infocenter

    Infocenter hjälper dig med det du kan behöva för att ta dig genom de första veckorna som ny student. Här kan du till exempel få hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokaler eller träffa en studievägledare. Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare. Infocenter håller till i huset Universum, mitt på Campus Umeå. 

    Hitta till Infocenter på Campus Umeå (Mazemap).

    Infocenter – ger svar, hjälp och vägledning.

    Fäll ihop

Kontakta oss

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)