Du är antagen till kursen Digital kultur, men innan du kan börja måste du göra några saker innan kursstart. Här får du veta vad du måste göra hur och när. Du kan även läsa lite mer om kursen, universitetet och livet som student.
På den här kursen registrerar du dig via studentwebben innan kursstart. Det kan du göra från och med den 17 mars till den 24 mars. För att kunna registrera dig måste du först aktivera ditt umu-id. Läs mer om detta längre ner i välkomstbrevet under rubriken Aktivera ditt Umu-id.
Om du av någon anledning inte kan registrera dig själv via studentwebben, måste du höra av dig till programvägledare Helen Andersson och meddela att du vill ha din plats senast den 24 mars, annars förlorar du din plats på kursen och vi kallar en reserv.
Om du vill tacka nej till din studieplats, gör du det enklast på antagning.se
Kursen ges på halvfart på Campus i Umeå. Den ges parallellt med kursen Organisation, ledarskap och projektledning 7,5hp. Det är Sociologiska institutionen som är kursansvarig institution.
Kursplattfomen Canvas Du får tillgång till kursens lärplattform Canvas samma dag som webbregistreringen öppnar (24 mars). Observera att informationen kursen kan komma att uppdateras närmare kursstart. Vi rekommenderar dig därför att logga in i kursplattformen och ta del av den informationen som finns där.
Kontaktpersoner Studievägledare och kontaktperson för biblioteks- och informationsvetenskap är Helen Andersson. Om du har frågor om kursens upplägg, antagningen till kursen eller någon annan fråga som rör dina studier, är du välkommen att höra av dig.
Kursplan med litteraturlista I kursplattformen Canvas hittar du kursplanen som beskriver kursen och dess förväntade studieresultat. I kursplanen hittar du även den litteratur som du behöver under kursens gång.
Det kan vara en god idé att skaffa litteraturen i god tid innan kursstart eftersom det kan ta tid att få tag i böckerna. Ett bra tips är att vända sig till Campusbokhandeln eller låna kurslitteraturen på Universitetsbiblioteket.
Har du inte pluggat hos oss tidigare så kan det vara mycket att komma in i och hålla reda på. Välkommen till våra digitala föreläsningar 10-13 januari då vi guidar dig genom studiestarten. Föreläsningarna är ca en timme lång och ges i Zoom. Vad vill du veta mer om?
Under din studietid har du gratis tillgång till hela Microsoft Office 365. I Office 365 ingår bland annat Teams, Word, Excel, Powerpoint, Whiteboard Forms, din studentmejl och en mängd andra tjänster. Allt för att underlätta studierna och ditt samarbete med andra studenter. För att få tillgång till Office behöver du först aktivera ditt Umu-id.
Infocenter hjälper dig med det du kan behöva för att ta dig genom de första veckorna som ny student. Här kan du till exempel få hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokaler eller träffa en studievägledare. Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare. Infocenter håller till i huset Universum, mitt på Campus Umeå.