Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

TILL DIG SOM ÄR ANTAGEN PÅ KURSEN

Evidensbaserad arbetsterapi

Du är antagen till kursen Evidensbaserad arbetsterapi, 7,5 hp som ges av Institutionen för samhällsmedicin och rehabilitering, avdelningen för Arbetsterapi vid Umeå universitet. I det här dokumentet får du veta vad du måste göra och när. Kontakta oss gärna om du har frågor, våra kontaktuppgifter hittar du längst ner i det här brevet. Vi hälsar dig varmt välkommen!

Så här börjar du

  • 1. Tacka ja eller nej

    Om du har blivit antagen och vill ha din plats, eller vill stå kvar som reserv, behöver du inte svara på det andra antagningsbeskedet. Är du inte längre intresserad av din plats är det fint om du lämnar återbud så att en reserv kan få den. Återbud gör du enklast på Mina sidor på Antagning.se. Är den möjligheten stängd går det bra att lämna återbud på Studentwebben (logga in med ditt Umu-id) eller kontakta ansvarig institution.

    Behöver du ansöka om stöd för funktionsnedsättning?

    Om du behöver stöd för funktionsnedsättning måste du ansöka om det i god tid innan utbildningen börjar. Läs mer om vilket stöd du kan få och hur du ansöker på vår studentwebb.

    Fäll ihop
  • 2. Registrera dig på kursen

    När du har tackat ja till din plats, måste du registrera dig på kursen. På den här kursen ska du själv registrera dig via studentwebben innan kursstart. Webbregistreringen öppnar onsdag 16 mars och stänger onsdag 30 mars. Det är viktigt att du registrerar dig under den perioden, annars förlorar du din studieplats.

    För att kunna registrera dig på kursen måste du först aktivera ditt användarkonto Umu-id, se information längre ner i brevet. Om du efter urval 2 inte vill behålla din plats på kursen ska du gå in på Antagning.se och tacka nej till kursen så platsen kan erbjudas till dem i reservlistan.

    En manual för hur webbregistreringen går till hittar du på www.student.umu.se/registrering.

    Fäll ihop
  • 3. Börja kursen

    1:a kursträff torsdag 31 mars

    Tid: 08.30

    Plats: E-mötestjänsten Zoom

    OBS! Kursen startar torsdag 24 mars med självstudier i form av uppgifter inför första kursträffen torsdag 31 mars 08.30 på E-mötestjänsten Zoom. Se mer information på kurssajten i Canvas angående uppgifterna inför första kursträff.

    Fäll ihop

Om kursen

  • Kursens upplägg

    Kursen är nätbaserad med två dagars sammankomst på distans vid start och en endagars examination på distans i slutet av kursen. Det innebär att du bedriver det mesta av studierna på egen hand med stöd från lärare för att hitta kursmaterial via läroplattformen Canvas. Kursen samläses med studenter från institutionen för Omvårdnad samt avdelningen för Fysioterapi.

    Fäll ihop
  • Kursträffar

    Plats: E-mötestjänsten Zoom

    Torsdag 31 mars kl 08.30 - 17.00
    Fredag 1 april kl 08.30 - 17.00

    Kursen examineras onsdag 1 juni kl 08.30 - 17.00

    Fäll ihop
  • Övrig information

    Kursansvarig för kursen:
    Maria Lindström, univ lektor
    e-post: maria.lindstrom01@umu.se
    Tel: 090-786 6267
    Se även kontaktformulär längre ner på sidan.

    Vid frågor som rör magister-/masterprogrammet i sin helhet, kontakta:
    Ulla Nygren, univ lektor, programvägledare för masterprogrammet i arbetsterapi
    e-post: ulla.nygren@umu.se
    Tel: 090-786 9102

    Fäll ihop

Ny vid Umeå universitet

  • Välkommen till Umeå universitet

    Det du behöver tänka på innan du börjar, samlat på ett och samma ställe på webben. Både för dig som studerar på campus eller för dig som läser helt på distans. Kommer jag trivas? Kommer jag hitta någonstans att bo? Få nya vänner? Vi kanske inte kan ge dig alla svar, men visar dig var du hittar information. Välkommen!

    Ny student på Umeå universitet

    Fäll ihop
  • Aktivera ditt Umu-id

    Som student kommer du att behöva ett Umu-id (ditt användarkonto) för att till exempel

    • registrera dig på kurser
    • lämna in tentor och uppgifter och se dina studieresultat
    • komma åt din studentmejl
    • skaffa Umu-kort
    • använda datorer i datorsalar och universitetets trådlösa nätverk.

    När du är ny student får du automatiskt ett användarkonto när du antagits, men du måste själv aktivera det för att det ska fungera.

    Mer om Umu-id och hur jag aktiverar det.

    Det här funkar ju inte. Hjälp!

    Om du får problem att aktivera ditt Umu-id eller att logga in vänder du dig till Servicedesk. Där hittar du svar på vanliga frågor, manualer och kan ställa frågor och få hjälp.

    Fäll ihop
  • Skaffa Umu-kort

    När du är på våra campus i Umeå och Örnsköldsvik kommer du att behöva ett Umu-kort. Det är ett kort som fungerar som

    • passerkort
    • lånekort för universitetsbiblioteket
    • kopierings- och utskriftskort.

    Du får inte kortet automatiskt, utan måste själv ansöka om att få det. Så här gör du för att ansöka om ditt Umu-kort.

    Fäll ihop
  • Tillgång till hela Microsoft Office 365

    Som student har du gratis tillgång till hela Microsoft Office 365 under din studietid. I Office 365 ingår bland annat Teams, Word, Excel, Powerpoint, Whiteboard Forms, din studentmejl och en mängd andra tjänster som kan underlätta din studietid och ditt samarbete med andra studenter. För att få tillgång till Office behöver du först aktivera ditt Umu-id.

    Läs om Office 365 och hur du installera det till din dator.

    Fäll ihop
  • Ny på universitetet – studiestartsföreläsningar

    Har du inte pluggat hos oss tidigare så kan det vara mycket att komma in i och hålla reda på. Välkommen till digitala studiestartsföreläsningar 11-14 januari, så guidar vi dig genom studiestarten. Vad vill du veta mer om? 

    • Ny på universitetet – en överblick 
    • Varför finns studentkåren? 
    • IT-tjänster för studenter
    • Studera med funktionsnedsättning
    • Hjälp för att söka, skriva och studera 
    • Akademiskt skrivande och studieteknik
    • Din hälsa under studietiden 
    • Om existentiell hälsa, mening och balans
    Fäll ihop
  • Gå med i en studentkår

    Studentkårerna arbetar för att du ska ha inflytande över dina studier och din studiesituation. De hjälper till att knyta ihop studietiden med näringslivet för din framtida karriär och om du skulle uppleva problem med din utbildning, kan du få hjälp. Ta chansen att vara med och bestämma.

    Det är inte bara dina rättigheter kårerna bevakar. Som medlem i en studentkår är du också med och formar organisationen. Ska kåren driva pubar, caféer, gym? Kanske ordna bio, konserter eller föreläsningar?

    Det är inte längre obligatoriskt att vara medlem i en studentkår, men det finns som du ser fortfarande många fina anledningar att vara med.

    På Umeå universitet har vi tre studentkårer

    Här hittar du svar på några vanliga frågor om vad som är grejen med kåren.

     

    Fäll ihop
  • Om något krånglar finns Infocenter

    Mitt på campus Umeå i huset Universum (ja, det heter så) ligger Infocenter – den plats du alltid kan vända dig till för att få svar, hjälp och vägledning. Här hittar du allt du kan behöva för att ta dig genom de första veckorna som ny student i en, kanske, ny stad. Här får du till exempel hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokaler eller träffa en studievägledare. Infocenter kan svara på de flesta frågor, och har de inte ett svar direkt så vet de var och hur de vägleder dig vidare.

    Med anledning av Covid-19 är det viktigt att vi inte är för många personer i lokalen samtidigt. Därför ber vi dig att i första hand mejla, ringa eller chatta med oss.

    Infocenter ger svar, hjälp och vägledning

    Fäll ihop

Kontakta oss

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)