Du är antagen till kursen Informationsvetenskaplig teori, men innan du kan börja måste du göra några saker innan kursstart. Här får du veta vad du måste göra hur och när. Du kan även läsa lite mer om kursen, universitetet och livet som student. Hittar du inte de svar du behöver här så hör du bara av dig till oss via kontaktformuläret längst ner på sidan.
För att få tillgång till kursen i lärplattformen behöver du registrera dig själv på kursen via webben. Du registrerar dig på din egen studentsida på www.umu.se/student. För att kunna göra detta krävs att du har aktiverat ditt användarkonto (läs mer om detta längre ner på sidan).
Webbregistreringen är öppen 11 januari – 18 januari. Det är viktigt att du registrerar dig under den perioden, annars kan du förlora din studieplats. Observera att informationen på kurssidan uppdateras närmare kursstart.
Vet du i förväg om att du inte har möjlighet att registrera dig under denna period måste du anmäla det till oss innan sista dag för registrering. Du kan anmäla detta genom att maila studievägledare Helen Andersson. och ange namn, personnummer och kursens namn. Om du drabbas av akut sjukdom eller annan oförutsedd händelse som gör att du inte kan registrera dig måste du kontakta oss så fort som möjligt (läkarintyg krävs).
Den här kursen är en del i Magisterprogrammet i Biblioteks- och informationsvetenskap. Kursen går på halvfart på distans, parallellt med kursen Production and management of scientific information. Därför är det viktigt att du har tillgång till dator och intenet. Kursen ges via vår kursplattform Cambro. Kursansvarig är Jonas Lindahl vid Sociologiska institutionen.
Har du inte pluggat hos oss tidigare så kan det vara mycket att komma in i och hålla reda på. Välkommen till våra digitala föreläsningar 10-13 januari då vi guidar dig genom studiestarten. Föreläsningarna är ca en timme lång och ges i Zoom. Vad vill du veta mer om?
Under din studietid har du gratis tillgång till hela Microsoft Office 365. I Office 365 ingår bland annat Teams, Word, Excel, Powerpoint, Whiteboard Forms, din studentmejl och en mängd andra tjänster. Allt för att underlätta studierna och ditt samarbete med andra studenter. För att få tillgång till Office behöver du först aktivera ditt Umu-id.
Infocenter hjälper dig med det du kan behöva för att ta dig genom de första veckorna som ny student. Här kan du till exempel få hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokaler eller träffa en studievägledare. Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare. Infocenter håller till i huset Universum, mitt på Campus Umeå.