Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

TILL DIG SOM ÄR ANTAGEN PÅ KURSEN

Organisation, ledarskap och projektledning

Du är antagen till kursen Organisation, ledarskap och projektledning, men innan du kan börja måste du göra några saker innan kursstart. Här får du veta vad du måste göra hur och när. Du kan även läsa lite mer om kursen, universitetet och livet som student.

Så här börjar du

  • 1. Tacka ja eller nej

    Om du har blivit antagen och vill ha din plats, eller vill stå kvar som reserv, behöver du inte svara på det andra antagningsbeskedet. Är du inte längre intresserad av din plats är det fint om du lämnar återbud så att en reserv kan få den. Återbud gör du enklast på Mina sidor på Antagning.se. Är den möjligheten stängd går det bra att lämna återbud på Studentwebben (logga in med ditt Umu-id) eller kontakta ansvarig institution.

    Behöver du ansöka om stöd för funktionsnedsättning?

    Om du behöver stöd för funktionsnedsättning måste du ansöka om det i god tid innan utbildningen börjar. Läs mer om vilket stöd du kan få och hur du ansöker på vår studentwebb.

    Fäll ihop
  • 2. Registrera dig på kursen

    På den här kursen registrerar du dig via studentwebben innan kursstart. Det kan du göra från och med den 17 mars till den 24 mars. För att kunna registrera dig måste du först aktivera ditt umu-id. Läs mer om detta längre ner i välkomstbrevet under rubriken Aktivera ditt Umu-id.


    Om du av någon anledning inte kan registrera dig själv via studentwebben, måste du höra av dig till programvägledare Helen Andersson och meddela att du vill ha din plats senast den 24 mars, annars förlorar du din plats på kursen och vi kallar en reserv.


    Om du vill tacka nej till din studieplats, gör du det enklast på antagning.se

    Fäll ihop
  • 3. Börja kursen

    24 mars

    Tid: Anges i schemat

    Plats: Anges i schemat

    Schemalänk publiceras här senast 30 dagar innan kursstart.
    Fäll ihop

Om kursen

  • Kursens upplägg

    Kursen ges på halvfart på Campus i Umeå. Den ges parallellt med kursen Digital kultur 7,5hp. Det är Sociologiska institutionen som är kursansvarig institution.

    Kursplattfomen Canvas
    Du får tillgång till kursens lärplattform Canvas samma dag som webbregistreringen öppnar (17 mars). Observera att informationen kursen kan komma att uppdateras närmare kursstart. Vi rekommenderar dig därför att logga in i kursplattformen och ta del av den informationen som finns där. 

    Kontaktpersoner
    Studievägledare och kontaktperson för  biblioteks- och informationsvetenskap är Helen Andersson. Om du har frågor om kursens upplägg, antagningen till kursen eller någon annan fråga som rör dina studier, är du välkommen att höra av dig. 

    Fäll ihop
  • Förberedelser inför kursstart

    Kursplan med litteraturlista
    I kursplattformen Canvas hittar du kursplanen som beskriver kursen och dess förväntade studieresultat. I kursplanen hittar du även den litteratur som du behöver under kursens gång. 

    Det kan vara en god idé att skaffa litteraturen i god tid innan kursstart eftersom det kan ta tid att få tag i böckerna. Ett bra tips är att vända sig till Campusbokhandeln eller låna kurslitteraturen på Universitetsbiblioteket.

    Fäll ihop

Ny vid Umeå universitet

  • Aktivera ditt Umu-id

    Som student behöver du ett Umu-id (ditt användarkonto). Ditt Umu-id använder du för att till exempel

    • registrera dig på kurser
    • lämna in tentor och uppgifter och se dina studieresultat
    • komma åt din studentmejl
    • skaffa Umu-kort
    • använda datorer i datorsalar och universitetets trådlösa nätverk.

    När du är ny student får du automatiskt ett användarkonto när du antagits, men du måste själv aktivera det för att det ska fungera.

    Så här aktiverar jag mitt Umu-id.

    Det här funkar ju inte. Hjälp!

    Om du får problem att att logga in eller aktivera ditt Umu-id så kontakta IT-supporten Servicedesk där du kan ställa frågor och få hjälp.

    Fäll ihop
  • Skaffa Umu-kort

    När du är på våra campus i Umeå och Örnsköldsvik kommer du att behöva ett Umu-kort. Det är ett kort som fungerar som

    • passerkort
    • lånekort för universitetsbiblioteket
    • kopierings- och utskriftskort.

    Du får inte kortet automatiskt, utan måste själv ansöka om att få det.

    Ansök om Umu-kort.

    Fäll ihop
  • Tillgång till hela Microsoft Office 365

    Under din studietid har du gratis tillgång till hela Microsoft Office 365. I Office 365 ingår bland annat Teams, Word, Excel, Powerpoint, Whiteboard Forms, din studentmejl och en mängd andra tjänster. Allt för att underlätta studierna och ditt samarbete med andra studenter. För att få tillgång till Office behöver du först aktivera ditt Umu-id.

    Office 365 och hur jag installerar det.

    Fäll ihop
  • Digitala studiestartsföreläsningar 23–26 augusti

    Det kan vara mycket att komma in i och hålla reda på. Välkommen till våra digitala studiestartsföreläsningar 23–26 augusti, så guidar vi dig genom studiestarten. Vad vill du veta mer om? 

    • Ny på universitetet – en överblick
    • Varför finns studentkåren?
    • IT-tjänster för studenter
    • Studera med funktionsnedsättning
    • Hjälp för att söka, skriva och studera
    • Akademiskt skrivande och studieteknik
    • Din hälsa under studietiden
    • Om existentiell hälsa, mening och balans
    Fäll ihop
  • Om något krånglar finns Infocenter

    Infocenter hjälper dig med det du kan behöva för att ta dig genom de första veckorna som ny student. Här kan du till exempel få hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokaler eller träffa en studievägledare. Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare. Infocenter håller till i huset Universum, mitt på Campus Umeå. 

    Hitta till Infocenter på Campus Umeå.

    Infocenter – ger svar, hjälp och vägledning.

    Fäll ihop

Kontakta oss

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)