Navigerat till

Projekt 2: Strategisk Design 15 hp

Om kursen

Kursen är uppdelad i två moduler, vilka syftar till att tillhandahålla kunskap och praktisk träning i varumärkesidentitet och strategisk design. 
 
Modul 1: Förstudie, varumärke och strategi 4,5 hp 
Kursens tre första veckor fokuserar på analys av ett befintligt varumärke och att praktisera strategisk design samt att använda verktyg för innovation som stödjer skapandet av en designbrief som stödjer de globala målen för hållbar utveckling. 
 
Modul 2: Kreativt projektarbete 10,5 hp 
Som svar på studenternas egna designbrief börjar idegenereringsfasen där kreativa verktyg används för att generera flera möjliga designförslag. Designförslagen ska uppfylla de önskade attributen för transportprodukten eller transportlösningen. Dessa alternativ skall diskuteras och ett väljas ut för ytterligare förfining i processen. Regelbundna handledningsseminarier och seminarier stöder elevernas lärande under processen.

Anmäl dig

Kontakta oss

Ditt meddelande går till Infocenter som ser till att det hamnar hos rätt person – så att du får ett så bra och relevant svar som möjligt.

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Nytt meddelande