Studenter som inte bytt lösenord sedan 7 maj kan inte logga in på studentwebben. Detta p.g.a. skyddsåtgärder vid cyberattacken den 2 maj. Läs hur du byter lösenord.
I min forskning kring formativ bedömning är jag främst intresserad av hur lärare kan stödja elever att bli (del)ägare av sitt matematiklärande. I området språk och matematik är mitt forskningsintresse främst den roll som språket i form av argumentation och symboler spelar i matematiklärandet. Inom Umeå forskningscentrum för matematikdidaktik (UFM) är jag sammankallande i gruppen Praktiknära forskning som arbetar för att skapa hållbara mötesplatser mellan forskare och skolverksamheten.
Proceedings of the 45th conference of the international group for the psychology of mathematics education, Alicante: Psychology of Mathematics Education (PME) 2022 : 178-
Bergqvist, Ewa; Vingsle, Lotta; Österholm, Magnus; et al.
ICT in mathematics education: the future and the realities: Proceedings of MADIF 10 The tenth research seminar of the Swedish Society for Research in Mathematics Education Karlstad, January 26–27, 2016. Göteborg: SMDF, Göteborg: 2017 : 135-144
Palm, Torulf; Andersson, Catarina; Boström, Erika; et al.
Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Reseach in Mathematics Education (CERME9), European Society for Research in Mathematics Education 2015 : 3172-3173