"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

TILL DIG SOM ÄR ANTAGEN PÅ KURSEN

Evidensbaserad arbetsterapi

Du är antagen till kursen Evidensbaserad arbetsterapi, 7,5 hp som ges av Institutionen för samhällsmedicin och rehabilitering, avdelningen för Arbetsterapi vid Umeå universitet. I det här dokumentet får du veta vad du måste göra och när. Kontakta oss gärna om du har frågor, våra kontaktuppgifter hittar du längst ner i det här brevet. Vi hälsar dig varmt välkommen!

Så här börjar du

  • 1. Andra antagningsbeskedet

    Om du har blivit antagen och vill ha din plats eller vill stå kvar som reserv behöver du inte svara på det andra antagningsbeskedet.

    Är du inte längre intresserad av din plats är det fint om du lämnar återbud så att en reserv kan få den. Återbud gör du enklast på Antagning.se. Är den möjligheten stängd går det bra att lämna återbud via Ladok (logga in med ditt Umu-id) eller kontakta ansvarig institution.

    Behöver du ansöka om stöd för funktionsnedsättning?

    Om du behöver stöd för funktionsnedsättning måste du ansöka om det i god tid innan utbildningen börjar. Läs mer om vilket stöd du kan få och hur du ansöker på vår studentwebb.

    Fäll ihop
  • 2. Registrera dig på kursen

    När du har tackat ja till din plats, måste du registrera dig på kursen. På den här kursen ska du själv registrera dig via studentwebben innan kursstart. Webbregistreringen öppnar måndag 4 mars och stänger onsdag 20 mars. Det är viktigt att du registrerar dig under den perioden, annars förlorar du din studieplats. För att kunna registrera dig på kursen måste du först aktivera ditt användarkonto Umu-id, se information längre ner i brevet.

    Om du efter urval 2 inte vill behålla din plats på kursen ska du gå in på Antagning.se och tacka nej till kursen så platsen kan erbjudas till dem i reservlistan.

    En manual för hur webbregistreringen går till hittar du på
    https://www.umu.se/student/mina-studier/sa-funkar-studentwebben/

    Fäll ihop
  • 3. Börja kursen

    1:a kursträff torsdag 21 mars 2024

    Tid: Kl 08.30

    Plats: E-mötestjänsten Zoom

    Kursen startar onsdag 20 mars med självstudier i form av uppgifter inför första kursträffen. Se mer information på kurssajten i Canvas angående uppgifterna inför första kursträff.

    Fäll ihop

Om kursen

  • Kursens upplägg

    Kursen är helt nätbaserad med en tvådagars sammankomst vid start, en halvdagars sammankomst några veckor in i kursen, samt en endagars examination i slutet av kursen. Det innebär att du bedriver det mesta av studierna på egen hand med stöd från lärare för att hitta kursmaterial via läroplattformen Canvas. Kursen samläses med studenter från institutionen för Omvårdnad samt avdelningen för Fysioterapi.

    Fäll ihop
  • Kursträffar

    Plats: E-mötestjänsten Zoom

    Torsdag 21 mars kl 08.30 - 17.00
    Fredag 22 mars kl 08.30 - 17.00
    Onsdag 10 april kl 13.00 - 17.00

    Kursen examineras onsdag 29 maj kl 08.30 - 17.00

    Fäll ihop
  • Övrig information

    Kursansvarig för kursen:
    Margarita Mondaca, bitr univ lektor
    e-post: margarita.mondaca@umu.se
    Tel: 090-786 6429

    Vid frågor som rör magister-/masterprogrammet i sin helhet, kontakta:
    Ulla Nygren, univ lektor, programvägledare för masterprogrammet i arbetsterapi
    e-post: ulla.nygren@umu.se
    Tel: 090-786 9102

    Studieadministration:
    studieadm.samrehab@umu.se

    Se även kontaktformulär längre ner på sidan.

    Fäll ihop

Ny vid Umeå universitet

  • Aktivera ditt Umu-id

    Umu-id är ditt användarkonto. Det behöver du för att kunna registrera dig på utbildningen. När du är ny student får du automatiskt ett Umu-id, men du måste själv aktivera det för att det ska fungera.

    Umu-id kommer du behöva när du ska:
    • registrera dig på kurser
    • lämna in tentor, uppgifter eller se dina resultat
    • kolla din studentmejl
    • skaffa Umu-kort
    • använda datorer i datorsalar och universitetets wifi.

    För att få tillgång till ditt Umu-id behöver du gå igenom vår aktiveringsguide. Detta kan du göra en vecka innan terminsstart, men ofta går det att göra tidigare än så. Du får inget särskilt meddelande från oss när det är möjligt att aktivera ditt användarkonto.

    Jag vill aktivera mitt Umu-id.

    Om du får problem att logga in eller aktivera ditt Umu-id kontakta IT-supporten Servicedesk så får du hjälp.

    Fäll ihop
  • Beställ ditt Umu-kort

    När du är på något av våra campus kommer du behöva ett Umu-kort. Umu-kortet är personligt och fungerar som passerkort, kopieringskort och lånekort. Allt i ett. För att få tillgång till kortet måste du själv ansöka om det.

    Jag ansöker om Umu-kortet på en gång

    Fäll ihop
  • Sök stöd vid funktionsnedsättning

    Sök det pedagogiska stöd du har rätt till på direkten. Då är det fixat när terminen börjar och du bara vill komma i gång med utbildningen.

    Du kan få stöd om du till exempel har dyslexi, adhd eller nedsatt syn. Beroende på dina behov finns olika typer av stöd. Vanligt är att en får anteckningsstöd, längre skrivtid eller anpassning av sitt kursmaterial. Målet är helt enkelt att göra det lättare för dig att plugga på lika villkor.

    Följ länken för att lära dig mer om stödet och hur du ansöker.

    Fäll ihop
  • Fråga Infocenter om det krånglar

    Infocenter, möjligen de bästa vi har. De hjälper dig genom de första veckorna som ny student. Kanske behöver du hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokalerna eller snabbt stämma av med en studievägledare? Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare.

    Infocenter håller till i Universum, huset mitt på Campus Umeå. Det är bara att du hör av dig om något krånglar.

    Hitta till Infocenter (Mazemap)

    Infocenter ger hjälp och stöd

    Fäll ihop

Kontakta oss

Ditt meddelande skickas till Infocenter. Vid behov skickar de vidare till den person som är mer insatt i det som din fråga gäller.

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)