"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

TILL DIG SOM ÄR ANTAGEN PÅ KURSEN

Kommunikationsfördjupning

Varmt välkommen till studier vid Institutionen för kultur- och medievetenskaper vid Umeå universitet! Innan du kan börja kursen måste du göra några saker innan kursstart. Här får du veta vad du måste göra, hur och när. Du kan även läsa lite mer om kursen, universitetet och livet som student. Hittar du inte de svar du behöver här så hör du bara av dig till oss via kontaktformuläret i slutet av sidan, så svarar vi. Vi ses i vår

Så här börjar du

  • 1. Andra antagningsbeskedet

    Om du har blivit antagen och vill ha din plats eller vill stå kvar som reserv behöver du inte svara på det andra antagningsbeskedet.

    Är du inte längre intresserad av din plats är det fint om du lämnar återbud så att en reserv kan få den. Återbud gör du enklast på Antagning.se. Är den möjligheten stängd går det bra att lämna återbud via Ladok (logga in med ditt Umu-id) eller kontakta ansvarig institution.

    Behöver du ansöka om stöd för funktionsnedsättning?

    Om du behöver stöd för funktionsnedsättning måste du ansöka om det i god tid innan utbildningen börjar. Läs mer om vilket stöd du kan få och hur du ansöker på vår studentwebb.

    Fäll ihop
  • 2. Registrera dig på kursen

    Registrering via Ladok

    Se en film om hur du registrerar dig på en kurs
    När du har tackat ja till din plats, måste du registrera dig på kursen. På den här kursen ska du själv logga in och registrera dig via Ladok innan kursstart. Det kan du göra från och med måndag 8 januari till och med tisdag den 16 januari.

    Om du inte har registrerat dig senast den 16 januari förlorar du din plats på kursen.

    Vet du i förväg om att du inte har möjlighet att registrera dig under denna period måste du anmäla det till oss innan sista dag för registrering.

    Om du drabbas av akut sjukdom eller annan oförutsedd händelse som gör att du inte kan registrera dig måste du kontakta oss så fort som möjligt (läkarintyg krävs).


    För att kunna registrera dig på kursen måste du först aktivera ditt Umu-id.

    Jag har ett aktiverat Umu-id och vill registrera mig.

    Jag har ett aktiverat Umu-id men glömt mitt lösenord.

    Fäll ihop
  • 3. Börja kursen

    Måndag 15 januari

    Tid: 13.00

    Introduktion till kursmodul och till ämnet marknadsföring, med Sofia Isberg

    Fäll ihop

Om kursen

  • Kursens upplägg

    Kursen går på helfart (100%) från v.3-v.22, 2021
    Kursen utgör tremin 4 på Programmet för strategisk kommunikation.

    Som programstudent så är du gruppanmäld till kursen, därför kan det stå att du är antagen med villkor i antagningsbeskedet. Vi går igenom och plockar bort villkoren för de som är behöriga i tid innan självregistreringen öppnar.

    Behörighetskrav för denna kurs: Godkända resultat från termin 1 till och med 3 på Programmet för strategisk kommunikation (HGSTR). Högst 7,5 hp får saknas från närmast föregående termin.

    Kontakt

    programansvarig:

    Johanna Arnesson

    Ansvarig modul 1, Marknadsföring

    Sofia Isberg

    studieadministratör

    Margareta Lindblom

    Kurslitteratur
    Kursplan, schema och litteraturlista finner du på kursens hemsida i samband med detta välkomstbrev. Du skaffar själv litteraturen.
    Observera att all litteratur inte är obligatorisk - vad som ska läsas och vid vilken tidpunkt synliggörs i schemat. Enstaka titlar kan också tillkomma.
    Utgå därför från schemat när du införskaffar litteraturen. I schemat framgår också vilken litteratur som tillhandahålls av institutionen och vilken litteratur du behöver skaffa själv.
    Observera att somlig litteratur kan vara svår att få tag på: leta därför både på universitetsbibliotek, filialbibliotek, antikvariat och (nät)bokhandel

     

    Fäll ihop
  • Studieavbrott

    Om du redan har registrerat dig på kursen och bestämmer dig för att göra avbrott så anmäler du ditt studieavbrott i studentwebben.
    Om studieavbrott anmäls inom tre veckor från kursstart så blir det ett s.k. tidigt studieavbrott och då är det möjligt att antas till kursen igen i framtiden.

    Institutionerna vid Umeå universitet har skyldighet att på samtliga kurser kontrollera vilka studenter som kvarstår på kursen tre veckor efter kursstart. Det innebär att institutionerna har rätt att registrera studieavbrott på inaktiva studenter som är registrerade på en kurs.

    Fäll ihop
  • Information från Humsek

    HumSek är en sektion i Umeå studentkår, för dig som studerar humaniora vid Umeå universitet. Vi vet att det är mycket information att ta in i början av en ny termin och att många förväntningar sätts på dig som student, men glöm inte bort dig själv. Om du någonsin känner dig orättvist behandlad, eller att något under din utbildning hade kunnat vara bättre, kontakta oss eller vårt studentombud.

    Det är vårt uppdrag att bevaka och medverka i utvecklingen av utbildningen och förutsättningarna för studier vid Umeå universitet. HumSek företräder dig som student och därför är dina åsikter viktiga för oss.

    Vi på HumSek vill att din studietid ska bli så givande och lärorik som möjligt, och arbetar därför aktivt för att erbjuda alla våra medlemmar aktiviteter som kan tillföra något extra. Dessa kan vara allt från studiesociala arrangemang till föreläsningar.

    Hoppas du kommer att trivas hos oss!

    Ordförande Humsek: ordf.humsek@umeastudentkar.se
    Utbildningsbevakare: ub.humla@umeastudentkar.se

     

    Fäll ihop

Ny vid Umeå universitet

  • Aktivera ditt Umu-id

    Umu-id är ditt användarkonto. Det behöver du för att kunna registrera dig på utbildningen. När du är ny student får du automatiskt ett Umu-id, men du måste själv aktivera det för att det ska fungera.

    Umu-id kommer du behöva när du ska:
    • registrera dig på kurser
    • lämna in tentor, uppgifter eller se dina resultat
    • kolla din studentmejl
    • skaffa Umu-kort
    • använda datorer i datorsalar och universitetets wifi.

    För att få tillgång till ditt Umu-id behöver du gå igenom vår aktiveringsguide. Detta kan du göra en vecka innan terminsstart, men ofta går det att göra tidigare än så. Du får inget särskilt meddelande från oss när det är möjligt att aktivera ditt användarkonto.

    Jag vill aktivera mitt Umu-id.

    Om du får problem att logga in eller aktivera ditt Umu-id kontakta IT-supporten Servicedesk så får du hjälp.

    Fäll ihop
  • Beställ ditt Umu-kort

    När du är på något av våra campus kommer du behöva ett Umu-kort. Umu-kortet är personligt och fungerar som passerkort, kopieringskort och lånekort. Allt i ett. För att få tillgång till kortet måste du själv ansöka om det.

    Jag ansöker om Umu-kortet på en gång

    Fäll ihop
  • Sök stöd vid funktionsnedsättning

    Sök det pedagogiska stöd du har rätt till på direkten. Då är det fixat när terminen börjar och du bara vill komma i gång med utbildningen.

    Du kan få stöd om du till exempel har dyslexi, adhd eller nedsatt syn. Beroende på dina behov finns olika typer av stöd. Vanligt är att en får anteckningsstöd, längre skrivtid eller anpassning av sitt kursmaterial. Målet är helt enkelt att göra det lättare för dig att plugga på lika villkor.

    Följ länken för att lära dig mer om stödet och hur du ansöker.

    Fäll ihop
  • Fråga Infocenter om det krånglar

    Infocenter, möjligen de bästa vi har. De hjälper dig genom de första veckorna som ny student. Kanske behöver du hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokalerna eller snabbt stämma av med en studievägledare? Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare.

    Infocenter håller till i Universum, huset mitt på Campus Umeå. Det är bara att du hör av dig om något krånglar.

    Hitta till Infocenter (Mazemap)

    Infocenter ger hjälp och stöd

    Fäll ihop

Kontakta oss

Ditt meddelande skickas till Infocenter. Vid behov skickar de vidare till den person som är mer insatt i det som din fråga gäller.

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)