Bild: International Office

Studera och praktisera utomlands

Vill du utmana dig själv och få ovärderliga erfarenheter? Lära känna ett nytt land, en ny kultur och få vänner för livet? Lyfta ditt CV med internationella erfarenheter? Ta då chansen att studera eller praktisera utomlands!

Vårt utbud

Plugga utanför Europa

Sök utbytesstudier i Australien, Indien, Japan, Kanada, Kina, Mexiko, Nya Zeeland, Sydkorea, Taiwan eller USA.

Plugga inom Europa

Åk på utbyte inom Europa genom Erasmus+.

Plugga vid norra polcirkeln

Du kan söka utbytesstudier inom north2north för att plugga vid ett universitet inom den arktiska regionen.

Utbytesstudier i Norden eller Baltikum

Inom utbytesprogrammet Nordplus kan du studera eller göra praktik i ett annat nordiskt eller baltiskt land.

Ordna utlandsstudier på egen hand

Vill du åka till ett universitet vi inte har ett avtal med? Då kan du ordna dina utlandsstudier på egen hand.

Praktisera i Europa

Sök stipendium för att göra praktik i Europa.

Nyheter utbytesstudier

Nyfiken på utbytesstudier i Europa?
Publicerad: 2024-02-12

Nu är det dags att söka utbytesstudier via de universitetsövergripande avtalen i Norden eller övriga Europa.

Gör en utbytestermin vid norra polcirkeln
Publicerad: 2023-12-15

Nu kan du söka utbytesstudier i norra USA, Kanada, Storbritannien eller Norden via north2north.

Nyfiken på utbytesstudier utanför Europa?
Publicerad: 2023-10-19

Nu kan du söka utbytesstudier för att plugga en termin eller två utanför Europa under läsåret 2024/2025.

Stina Eriksson
Utbytesstudent på Toronto Metropolitan University, Kanada
Publicerad: 2023-10-12
Anton Bryntesson
Utbytesstudier på University of Birmingham, Storbritannien
Publicerad: 2023-10-12

Kalender

Just nu har vi inga inplanerade aktiviteter. Vill du se kommande aktiviteter för hela universitetet? Gå till vår kalender.

Senast uppdaterad: 2023-09-13