"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

TILL DIG SOM ÄR ANTAGEN PÅ KURSEN

Musikskapande till Film, Dataspel och Teater

Välkommen! Här får du veta vad du måste göra, hur och när innan kursstart. Du kan även läsa lite mer om kursen, universitetet och livet som student. Avsätt därför några minuter redan nu och läs nedanstående information så att du inte missar något viktigt. Vi ses i januari!

Så här börjar du

  • 2. Registrera dig på kursen

    På denna kurs tillämpar vi självregistrering. Det innebär att du själv ska registrera dig på studentwebben innan kursstart. Det kan du göra mellan 9 - 16 januari.

    Mer information om studentwebben hittar du här.

    Det är oerhört viktigt att du registrerar dig under dessa dagar. Om du inte har registrerat dig innan den 16 januari riskerar du att förlora din plats på kursen.

    För att kunna registrera dig krävs det att du har aktiverat ditt Umu-id (användarkonto) först. Detta kan du göra några veckor innan kursstart. Observera att aktivering av ditt Umu-id inte är detsamma som självregistrering! Läs mer under "Ny vid Umeå universitet"

    Antagen med villkor 

    Observera att om du är antagen med "villkor" och inte kan registrera dig på studentwebben måste du kontakta studieadministratören för att få information om vad du saknar för att vara behörig (se kontaktinformation nedan).

    Lämna återbud

    Om du bestämt dig för att INTE läsa kursen behöver du inte kontakta oss, utan du lämnar själv återbud via ditt antagningsbesked på antagning.se

    Fäll ihop
  • 3. Börja kursen

    Tisdag 17 Januari

    Tid: 10:00 – 12:00

    Plats: Zoom

    Ofta krävs även aktivitet under kursens första veckor för att du inte ska bli avregistrerad.

    Inför kursstart

    När du har registrerat dig loggar Du in på Canvas -vår lärplattform och bekanta dig med den.
    Närvaro på kursuppstarten är obligatoriskt!

    Zoom

    Vi använder oss av Zoom för digitala träffar. Mer information hittar du här: Zoom

     

    Fäll ihop

Om kursen

Ny vid Umeå universitet

  • Aktivera ditt Umu-id

    Umu-id är ditt användarkonto. Det behöver du för att kunna registrera dig på utbildningen. När du är ny student får du automatiskt ett Umu-id, men du måste själv aktivera det för att det ska fungera.

    Umu-id kommer du behöva när du ska:
    • registrera dig på kurser
    • lämna in tentor, uppgifter eller se dina resultat
    • kolla din studentmejl
    • skaffa Umu-kort
    • använda datorer i datorsalar och universitetets wifi.

    För att få tillgång till ditt Umu-id behöver du gå igenom vår aktiveringsguide. Detta kan du göra en vecka innan terminsstart, men ofta går det att göra tidigare än så. Du får inget särskilt meddelande från oss när det är möjligt att aktivera ditt användarkonto.

    Jag vill aktivera mitt Umu-id.

    Om du får problem att logga in eller aktivera ditt Umu-id kontakta IT-supporten Servicedesk så får du hjälp.

    Fäll ihop
  • Beställ ditt Umu-kort

    När du är på något av våra campus kommer du behöva ett Umu-kort. Umu-kortet är personligt och fungerar som passerkort, kopieringskort och lånekort. Allt i ett. För att få tillgång till kortet måste du själv ansöka om det.

    Jag ansöker om Umu-kortet på en gång

    Fäll ihop
  • Sök stöd vid funktionsnedsättning

    Sök det pedagogiska stöd du har rätt till på direkten. Då är det fixat när terminen börjar och du bara vill komma i gång med utbildningen.

    Du kan få stöd om du till exempel har dyslexi, adhd eller nedsatt syn. Beroende på dina behov finns olika typer av stöd. Vanligt är att en får anteckningsstöd, längre skrivtid eller anpassning av sitt kursmaterial. Målet är helt enkelt att göra det lättare för dig att plugga på lika villkor.

    Följ länken för att lära dig mer om stödet och hur du ansöker.

    Fäll ihop
  • Fråga Infocenter om det krånglar

    Infocenter, möjligen de bästa vi har. De hjälper dig genom de första veckorna som ny student. Kanske behöver du hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokalerna eller snabbt stämma av med en studievägledare? Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare.

    Infocenter håller till i Universum, huset mitt på Campus Umeå. Det är bara att du hör av dig om något krånglar.

    Hitta till Infocenter (Mazemap)

    Infocenter ger hjälp och stöd

    Fäll ihop

Kontakta oss

Ditt meddelande skickas till Infocenter. Vid behov skickar de vidare till den person som är mer insatt i det som din fråga gäller.

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)