Rosa ballongbokstäver på svart botten
Bild: Estrid Åkermark

POST PEAK SOCIETY – How to Stay Strong on Your New Year’s Resolution

En utställning på Galleri Syster i Luleå med studenter från BA2, Umeå Konsthögskola

Bewar Abdulsttar Hasan, Lars Jonsson, Joshua Karlsson-Elwin, Maria Olsson, Vania Panes Lundmark, Eric Seppas, Simon Sjöström, Maëlle Torné, Lubica Vandlikova, Klára Vlachová och Estrid Åkermark

PEAK – betecknar höjdpunkten under en tidsperiod av utveckling

POST PEAK – avser den följande perioden av slutgiltig nedgång

Under den mörkaste tiden på året öppnar en utställning med 11 studenter från Umeå Konsthögskola på Galleri Syster i Luleå. Mitt under utställningsperioden byter vi decennium, vi lämnar 2010-talet bakom oss och ger oss in i 2020-talet. I den här utställningen formuleras frågor om brytningstiden vi lever i: artificiell intelligens, synen på arbete, vårt förhållande till naturen, skönhetsideal, den eviga frågan om kärlek. I skulptur, måleri, installation, ljudverk, teckning och film skärskådas vår tid och inte minst jagets förhållande till omvärlden.

Välkomna på vernissage fredag 13 december 18.00 – 21.00

Utställningen pågår 13 december–13 januari