"False"
Hoppa direkt till innehållet
umu.se
För studenter
Bibliotek
För medarbetare
Logga in
Student
Se ditt schema och dina kurser
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English site
Sök
Meny
X stäng menyn
Meny
Sök
Sök inom:
Sök inom:
Allt
Utbildning
Forskning
Personal
Studentwebb
Nyheter
Medarbetarwebb
Andra söktjänster
Hitta kurser och program
Sök kursplan
Sök välkomstbrev
Bibliotekets söktjänst
Sök i regelverket
Huvudmenyn dold.
Logga in
Student
Se ditt schema och dina kurser
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English
Start
Utbildning
Forskarskolan inom det utbildningsvetenskapliga området (FU)
Doktorandprojekt vid forskarskolan
Du är här:
Doktorandprojekt start 2014
Doktorandprojekt start 2014
Doktorander antagna 2014
Jan Olsson
E-post
E-post
Thomas Bäck
E-post
E-post
Telefon
090-786 79 09
Johan Runemark Brydsten
E-post
E-post
Kirsi Kohlström
E-post
E-post
Telefon
090-786 64 86
Lotta Vingsle
E-post
E-post
Telefon
090-786 80 50
Magnus Fjellström
E-post
E-post
Telefon
090-786 64 69
Susanne Ragnarsson
E-post
E-post
Telefon
090-786 53 76
Frida Marklund
E-post
E-post
Telefon
090-786 65 79
Frithjof Theens
E-post
E-post
Telefon
090-786 80 05
Hampus Holm
E-post
E-post
Inês Félix
E-post
E-post
Telefon
090-786 62 99
Vad blir det för effekter på krav på läsförmåga när matematikuppgifter översätts mellan olika språk?
Forskningsområde:
Matematik
,
Utbildningsvetenskap
Tid
1 september 2014 till 12 september 2019
Typ av projekt
Doktorandprojekt
Dynamisk mjukvara + resonemang = Lärande i matematik
Tid
1 september 2014
Typ av projekt
Doktorandprojekt
Vision, pedagogik och identitet vid samisk konfirmation: kultur, tradition och historia som förutsättningar
Tid
1 september 2014
Typ av projekt
Doktorandprojekt
Modersmålsundervisningen för samiska elever och hur modersmålsundervisningen påverkar samiska elevers läsande och skrivande.
Tid
1 september 2014 till 6 maj 2020
Typ av projekt
Doktorandprojekt
Perspektiv på historiefilmslitteracitet – En didaktisk studie av gymnasieelevers historiska och emotionella meningsskapande i mötet med spelfilm.
Tid
1 september 2014 till 29 september 2017
Typ av projekt
Doktorandprojekt
Hälsomässiga förutsättningar för barns lärande
Tid
1 september 2014
Typ av projekt
Doktorandprojekt
Polisstudenters kunskapssyn
Tid
1 september 2014 till 14 februari 2020
Typ av projekt
Doktorandprojekt
Elevers motivation i kemiklassrummet
Tid
1 september 2014
Typ av projekt
Doktorandprojekt
Utbildningssystem för expertislärande i idrott - att bli elitfotbollsspelare
Forskningsområde:
Pedagogik
Tid
1 september 2014
Typ av projekt
Doktorandprojekt
Poliser som utbildar poliser: Reflexivitet, meningsskapande och professionell utveckling
Tid
1 september 2014 till 14 oktober 2016
Typ av projekt
Doktorandprojekt
Bilder som berättar. En studie om bildämnets arbete med berättande bilder.
Tid
1 september 2014 till 31 december 2020
Typ av projekt
Doktorandprojekt
Swedish teachers’ views on the relation between ethics and aesthetics when it comes to text-based works of fiction.
Tid
1 september 2014
Typ av projekt
Doktorandprojekt
The Potential Impact of Media Consumption on Writing: a Study in Upper Secondary Schools
Tid
1 september 2014
Typ av projekt
Doktorandprojekt
School Journeys in Progressive Education, Portugal (1890-1960)
Tid
1 september 2014
Typ av projekt
Doktorandprojekt
Learning and Writing in a Second Language: Challenges and solutions with special focus on policy questions, learning, teaching, and examination: the case of the Seychelle
Tid
1 september 2014
Typ av projekt
Doktorandprojekt
Kompetenser av betydelse för att självständigt arbeta som polis
Forskningsområde:
Pedagogik
Tid
1 september 2014
Typ av projekt
Doktorandprojekt
Historia i bagaget En historiedidaktisk studie om varför historiemedvetande uttrycks i olika former
Tid
1 september 2014
Typ av projekt
Doktorandprojekt
Formativ bedömning och självreglerat lärande: vad behöver vi för att få det att hända?
Tid
1 september 2014
Typ av projekt
Doktorandprojekt
Becoming a construction worker: a study of vocational learning in school and work life
Forskningsområde:
Pedagogik
Tid
1 september 2014 till 7 april 2017
Typ av projekt
Doktorandprojekt
Senast uppdaterad:
2019-08-22