Louise Lindkvist berättar om samhälleliga normativa system som påverkar idrottslärare och undervisningen.
Magnus Ferry berättar om studien där idrottslärarstudenters syn på praktisk kunskap har undersökts.
Johan Edin berättar om studien och hur arbetslagsmedlemmar i specialklasser konstruerar mentala modeller.
Peter Bergström och Annika Wiklund-Engblom berättar om studien av lärares undervisning med surfplattor.
Tord Göran Olovssons studie visar på hur olika inriktning på undervisning kan påverka elevers lärande.
Karoline Schnaider berättar om studien och artikeln som hon skrivit tillsammans med Limin Gu.
Maria Lindfors berättar om artikeln och studien av elever avseende deras motivation och kunskapssyn.
Mikaela Nyroos, en av författarna till artikeln, berättar om studien som gjorts i en gymnasieklass.
Malin Ekesryd Nordström berättar om studien och om brister i det svenska skolsystemet.
Maria Lindfors berättar om studien som baseras på enkäter som mäter lärandeklimat och autonomi i klassrummet.
Robert Holmgren har studerat yrkeslärares informella lärande under den första tiden av Covid-pandemin.
Ola Lindberg berättar om studien på gymnasielärares erfarenheter av att plötsligt hantera distansundervisning.
Det är namnet på postdoc-projektet som Cecilia Stenling har fått stöd för från Centrum för idrottsforskning.
Tor Söderström berättar om studien och hur människors träningsvanor har förändrats sedan mitten på 1990-talet.
Ola Lindberg och hans doktorand Robert Kihlberg har erhållit utmärkelsen Best Paper Award 2021 för artikeln.
Tor Söderström berättar om studien och artikeln som publicerats i European Journal for Sport and Society.
Magnus Ferry berättar mer om studien som belyser upplevelser hos gymnasieelever som läser ämnet Specialidrott.
Lina Spjut berättar om sitt arbete och artikeln i Skolhistoriskt Arkiv, nummer 38.
Lina Spjut berättar om sin tredje artikel i ämnet: minoritetsgruppers representation i svenska läromedel.
Björn Norlin, författare till den nya boken "Skolagans historia och pedagogik", berättar om innehållet.
Eva Silfver berättar om studien som publicerats i tidskriften Sex Education: Sexuality, Society and Learning.
Magnus Ferry berättar om artikeln i tidskriften Curriculum Studies in Health and Physical Education.
Tord Göran Olovsson berättar om artikeln som nyss publicerats i tidskriften Education in the North.
J. Ola Lindberg berättar om artikeln i tidskriften Journal of Educational Technology & Online Learning.
Runa Westerlund och Inger Eliasson berättar om artikeln i tidskriften "European Physical Education Review".
Eva Silfver berättar om studien och artikeln i tidskriften Gender and Education.
Frida Grimm berättar om artikeln i Educational Management Administration & Leadership.
Kirsi Kohlström berättar om intervjustudien och artikeln i Human Resource Development Quarterly.
Ulrika Widding är en av kapitelförfattarna i antologin Single Parents.
Eva Lefflers och Gunilla Näsströms kapitel handlar bland annat om formativ bedömning och kollegialt lärande.
Malin Andersson och Staffan Karp har skrivit rapporten "Svenska innebandyförbundet och paraidrotten".
Henrik Åström Elmersjö berättar om artikeln i tidskriften Scandinavian Journal of Educational Research.
Lina Spjut berättar om artikeln i tidskriften Educare.
Inger Eliasson berättar om studien och artikeln i Idrottsforskning.se.
Ulrika Haake berättar om artikeln i tidskriften European Journal of Education.
Gunilla Näsström berättar om artikeln i Frontiers in Education.
Gerd berättar om artikeln i Nordic Journal of Vocational Education and Training.
Jonas Mollwing disputerade 16 april 2021 med avhandlingen: "Om mäns pro- och antifeministiska engagemang".
Robert Holmgren berättar om artikeln i Vocations and Learning.
Ulrika Haake berättar om forskningsöversikten och artikeln i European Journal of Higher Education.
Cecilia Stenling berättar om artikeln i International Journal of Sport Policy and Politics.
Christina Segerholm berättar om artikeln i Scandinavian Journal of Educational Research.
Josef Fahlén berättar om artikeln i International Review for the Sociology of Sport.
Maria Lindfors berättar om artikeln i Education Inquiry.
Josef Siljebo berättar om artikeln i tidskriften Education in the North.
Fanny Pettersson, en av gästredaktörerna, berättar om specialnumret.
Jörgen From berättar om artikeln i Education in the North,.
Lina Spjut berättar om artikeln i Nordidactica: Journal of Humanities and Social Science Education.
J. Ola Lindberg berättar om artikeln i Education in the North.
Maria Lindfors berättar om artikeln i tidskriften Nordisk matematikkdidaktikk, NOMAD.
Tor Söderström berättar om artikeln i American Journal of Sports Medicine.
Gerd Pettersson berättar om artikeln i tidskriften "Education in the North".
Gerd Pettersson berättar om artikeln i tidskriften "European Journal of Open and Distance Learning".
Henrik Åström Elmersjö berättar om artikeln i tidskriften "Nordic Journal of Educational History".
Henrik Åström Elmersjö berättar om artikeln som är publicerad i tidskriften "History of Education".
Magnus Ferry berättar om studien och artikeln som publicerats i Journal of Physical Education and Sport.
Kim Wickman är en av de externa forskarna som tagit fram rapporten.
Josef Fahlén är medförfattare till artikeln i International Journal of Sport Management and Marketing.
Karoline Schnaider berättar om artikeln och studien, som är en del av hennes avhandlingsprojekt.
Frida Grimm berättar om artikeln i tidskriften Research in Educational Administration and Leadership.
Cecilia Stenling berättar om artikeln i tidskriften "International Journal of Sport Policy and Politics".
Jörgen From om artikeln i Pedagogisk forskning i Sverige.
Tord Göran Olovsson om artikeln i Acta Didactica Norden.
Björn Norlin om artikeln i History of Education.
Ola Lindberg om artikeln i Policing: A Journal of Policy and Practice.
Tor Söderström om artikeln i Journal of Vocational Education & Training.
Josef Fahlén om artikeln i European Journal for Sport and Society.
Bengt Bergman och Staffan Karp om artikeln i Policing & Society.
Ola Lindberg om artikeln i International Journal of Medical Education.
J. Ola Lindberg om artikeln i Education and Information Technologies.
Cecilia Stenling om artikeln i Sociology of Sport Journal.
Gerd Pettersson som leder forsknings- och utvecklingsarbetet berättar om samverkansprojektet.
J. Ola Lindberg, koordinator för forskarskolorna GRADE och UPGRADE berättar om GRADEresearch.
Eva Leffler, en av styrgruppens medlemmar, beskriver samverkan mellan de nordiska länderna.
Gerd Pettersson, ordförande i nätverket, beskriver samverkan mellan de nordiska forskarna och skolaktörerna.
Gunnar Lindström beskriver hur man i projektet stöttar lärares gemensamma utvecklingsarbete.
Jörgen From, med lång erfarenhet av webbaserad utbildning, berättar om samarbetet med norrländska kommuner.
Tomas Holmgren som är lärare på uppsatskurserna berättar om peer-review-modellen.
Gunilla Näsström och lärarlaget fick på kort tid planera om den verksamhetsförlagda utbildningen.
Intervju med Monica Liljeström som är en av lärarna på kursen "Introduktion till läraryrket".